Service och garantier

Vi ställer höga krav på oss själva

Våra kunder ska uppleva en god servicenivå. Med trevligt bemötande, kunskap och engagemang finns vi här för dig.

Vi tror på att problem undviks genom att göra rätt från början och därför vill vi vara med i projektering och framtagning av produkterna i tidigt skede. Vi tror på en alert och nåbar service som löser problem så fort de trots allt uppstår. Vi tar lärdom av våra och andras misstag och jobbar intensivt med kunskapsöverföring och utbildningar för både vår egen och våra kunders personal.

Boka service

Har du stött på problem med någon av våra produkter finns vi alltid till hands för att hjälpa dig på bästa tänkbara sätt. Klicka på knappen här nedanför, fyll i och skicka formuläret till vår serviceavdelning. Försök att lämna så fullständiga uppgifter som möjligt för att underlätta vårt arbete med att hjälpa dig.

Garanti

Till privatkunder ger vi 2 års garanti!

2 års garanti

Alla övriga villkor sker i enighet med konsumentköplagen.

Om garantitiden har passerat eller om skadan beror på handhavandefel eller yttre påverkan kommer en kostnad för åtgärd att debiteras. Kostnader så som tid för åtgärd, resor, material och transporter ska godkännas av kund innan ärendet påbörjas. Tid och datum för åtgärd bestäms ihop med kunden.

Våra Underhållsinstruktioner och Villkor hittar du under dokument.

Reservdelar

Reservdelar och vintertätlister finns att köpa på vårt huvudkontor i Göteborg. Bor du i närheten är du välkommen hit för att köpa de delar du behöver. Betalning sker via Swish och adressen är Orrekulla Industrigata 61 i Hisings Kärra. Bor du långt ifrån kan du ringa 010-16 13 400 eller maila alnova@alnova.se för att beställa delar samt boka frakt.

Vi finns här för dig!

Bor du långt ifrån vårt huvudkontor kan du ringa 010-16 13 400 eller skicka ett mail till alnova@alnova.se för att beställa delar samt boka frakt.

Våra montörer ska ha rätt kompetens i säkerhet och kvalitet!

Alla montörer som arbetar för Alnova ska ha rätt kompetens och vi har därför skapat en utbildning med fokus på säkerhet och kvalitet som är obligatorisk för samtliga montörer. I utbildningen ingår bland annat fallskydd, räddningsarbete, arbetsmiljö och skyddsutrustning,

Vi erbjuder kostnadsfri utbildning för fastighetsskötare!

Utbildningar

För att våra kunder ska få så snabb hjälp som möjligt bör den person som är först på plats vid ett serviceärende ha kunskap om hur en inglasning fungerar. Utbildningen för fastighetsskötare ökar vår servicenivå ytterligare.

Detta ingår i utbildningen:

  • Teoretisk genomgång med frukost
  • En rundtur i fabriken
  • Praktiska övningar

Frågor?

Har du frågor kring utbildningen?
Vill du boka in dig och dina kollegor som deltagare?
Kontakta vår servicechef Emir Misic

FAQ – SERVICE